Når du bruger appen, så husk at benyt dig af den rette kategori, så din henvendelse lander det rigtige sted.

Eksempler på hvordan du bruger appen

  • Brug kategorien "Veje og stier", hvis du ser et hul i vejen
  • Brug kategorien "Skilte og striber", hvis du ser et ødelagt skilt 
  • Brug kategorien "Tryghed", hvis du opdager en redningskrans fra Trygfonden, hvor den ikke skal være. Denne kategori kan du også bruge, hvis du er sikker på, at dit problem ikke kan løses indenfor én af de andre kategorier.

Via appen kan du altid følge med i, hvor langt vi er kommet med opgaven.

Her skal du ikke bruge appen

Hvis du opdager en akut forurening, for eksempel i vandløb, på vejen eller lignende, skal du ikke bruge Borgertip, men i stedet ringe til Østjyllands Brandvæsen på tlf. 86767676 eller slå alarm over 112. Aarhus Kommunes Miljøvagt, der har døgnvagt, vil blive tilkaldt af beredskabet.

Hvis du har et ønske til større ændringer på eksisterende veje, stier eller pladser, er du velkommen til at sende en mail til mad@mtm.aarhus.dk, hvorefter din henvendelse vil blive behandlet.

Her kan du finde mere information om, hvordan du skal forholde dig ved miljøuheld.

Har du spørgsmål eller forslag til, hvordan vi kan gøre app’en endnu bedre, vil vi meget gerne høre fra dig. Du finder vores kontaktoplysninger her på siden.

 

Du har også mulighed for at oprette et tip her på siden.

Oplever du, at trafiksignaler er ude af drift, kan du kontakte vores vedligeholder, Swarco Danmark A/S, direkte på deres vagttelefon på nummeret 36 88 88 80.

Hvis du opdager en gadelampe der af den ene eller anden grund ikke fungerer, er skæv eller lign., skal du give Eniig et tip, da det er Eniig der vedligeholder vejbelysningen i Aarhus Kommune.

Har du spørgsmål eller ønsker til placeringen af vejbelysning i Aarhus Kommune, er du velkommen til at kontakte Lys og Trafikledelse i Aarhus Kommune, på: lys@aarhus.dk.

Aarhus skal have 10.000 træer frem mod 2025, og du kan være med til at finde steder, hvor de kan plantes.